Uutiset, blogit ja muut kirjoitukset

Puhdas ja raikas vesi on elämän ehto täällä maapallolla niin ihmisille kuin muullekin luomakunnalle. Tuon puhtaan veden merkitys on tullut täällä Juvallakin konkreettisesti tietoisuuteemme tässä viime viikkojen aikana.

Elämme ajassa, jossa kuva Jeesuksesta saattaa syystä tai toisesta hämärtyä mielissämme, emmekä näe häntä enää sellaisena, kun raamattu hänet ilmoittaa. Raamattu kertoo, että Pietari joutui pohtimaan tuota kysymystä silloin, kun Jeesus kysyi häneltä, että kuka Jeesus hänen mielestään oli. Jeesus halusi Pietarin tunnustavan ääneen sen, minkä tiesi...

Hyviä tekoja

04.09.2020

Korona aika on rohkaissut meitä ehkä paremmin kuin aiemmin näkemään lähimmäistemme tarpeet ja auttamaa niisssä mahdollisuuksiemme mukaan. Tekemään hyviä tekoja.

Viime syksynä, marras-joulukuun vaihteessa minulla oli kehossani tulehdustila. Söin pari antibioottikuuria, jotka eivät kuitenkaan tehonneet. Lääkäri määräsi vahvemman lääkityksen, mutta sanoi, että jos tulee haittavaikutuksena keuhkoreaktio, lopeta kuuri heti, reaktiot ovat kuitenkin hyvin harvinaisia. Keskenhän lääkkeen syönti piti jättää,...

Pian pääsemme taas viettämään Suomen Itsenäisyyspäivää ja sen myötä myös linnanjuhlia.

Kiitollisuus

19.10.2019

"Tervetuloa viettämään tätä pientä hetkeä kanssani näiden elämämme tärkeinpien asioiden äärellä.

Ehjä ihminen

18.09.2019

Kirjoittaessaan Tessalonikissa asuville uskoville Paavali päättää kirjeensä seuraavanlaiseen toivotukseen: "Itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonaan ja varjelkoon koko olemuksemme, teidän henkenne, sielunne ja ruumiinne, niin että olette nuhteettomat Herramme Jeesuksen Kristuksen tullessa" ( 1 Tess 5:23 ).

Pääsiäinen on takana ja helatorstai edessä, jota vietetään Jeesuksen taivaasen astumisen muistoksi.

Olemme saaneet seurakuntana olla tukemassa Tarja Honkasen työtä Unkarin romanien parissa. Hän vieraili Juvalla huhtikuun alussa. Klikkaamalla tämän blogikirjoituksen lopussa olevaa linkkiä pääset kuuntelemaan hänen 7.4.2019 Juvalla ehtoollisjuhlassa pitämänsä puheen. Hän palaa uudelle työkaudelleen Unkariin kesäkuussa.

Lapsena monille meistä tuli aarteen etsintä leikkinä tutuksi. Kuljettiin itse piiretyn kartan avulla etsimässä aarretta lähialueilla. Vanhempana tuo etsintä on saattanut muuttaa vain muotoaan. Vapaa-ajan harrastuksenakin aarteita etsitään geokätköistä, sukeltamalla vanhoja hylkyjä jne.