ASKELEET JUMALAN YHTEYTEEN

Kristityksi tullaan silloin, kun yhteys Jumalaan syntyy. Se on Jumalan armoteko. Ihmisen osuutena on tunnustaa Jumalalle, että hän on tehnyt elämässään vääriä asioita eli syntiä, ja siksi tarvitsee Jumalan armoa. Anteeksi saaminen on mahdollista, koska Jeesus Kristus kuoli ristillä ihmisten syntien puolesta.

Jumala odottaa, että ihminen syntien tunnustamisen yhteydessä luovuttaa elämänsä ja tulevaisuutensa kokonaan Jumalan käsiin. Silloin Jumalan siunaus ja johdatus pääsee vaikuttamaan ihmisen elämään. Pysyvä yhteys Jumalaan takaa myös pääsyn taivaaseen, kun maanpäällinen elämä päättyy.

Jos koet, että sinulta puuttuu yhteys Jumalaan, niin voit halutessasi pyytää Jumalaa tulemaan elämääsi. Rukoilla voit yksin, tai voit halutessasi pyytää seurakunnan pastoria tai jotain toista kristittyä rukoilemaan puolestasi. Mitään tarkkaa kaavaa rukoukseen ei ole. Tärkeintä on, että kerrot aidosti asiasi Jumalalle. Tarvittaessa voit käyttää apuna alla olevaa rukousta.

Taivaallinen Isä, tunnustan että olen tehnyt ja sanonut asioita, jotka eivät ole olleet sinun tahtosi mukaisia. Siksi tarvitsen armoasi. Uskon, että poikasi Jeesus Kristus kuoli ristillä minun syntieni tähden. Pyydän anteeksi vääriä tekojani, ja annan alämäni ja tulevaisuuteni kokonaan sinun käsiisi. Puhdista minun sisimpäni ja tule sydämeeni asumaan. Haluan ottaa vastaan sinun anteeksiantamuksesi.

Kiitos Jumala, että olet antanut minulle anteeksi ja saan olla sinun omasi. Kiitos, että johdatat elämääni eteenpäin ja annat minulle iankaikkisen elämän taivaassa. Aamen.

Onnittelut sinulle, kun annoit elämäsi Jumalan haltuun!

Jotta pääset vahvistumaan uskossasi ja opit tuntea Jumalaa ja Jeesusta enemmän, toimi seuraavasti:

• Rukoile päivittäin omin sanoin. Kiitä Jumalaa hyvistä asioista, ja pyydä apua omiin ja lähimmäistesi tilanteisiin.
  • Aloita Raamatun lukeminen Uuden Testamentin evankeliumeista ja jatkaa siitä eteenpäin. Lue päivittäin sopivaksi katsomasi määrä. Kun olet saanut luettua Uuden Testamentin loppuun, niin voit jatkaa Vanhan ja Uuden Testamentin lukemista rinnakkain, esimerkiksi päivittäin yksi luku molemmista.
  • Tutustu kristillisten seurakuntien tilaisuuksiin ja toimintoihin sekä muihin kristittyihin, joilla on yhteys Jumalaan. Siten löydät itsellesi seurakunnan, jonka koet omaksi hengelliseksi kodiksesi.
Lisää yhteydestä:

Yhteys maailmaan