Tarja ja Markku Karjalaisen terveiset Tansanian työstä

09.02.2023

Tässä terveisiä Tansanian matkalta, jonka teimme kesä-heinäkuussa 2022. Vierailuja oli useammalle alueelle ja tässä muutamia esimerkkejä.

Matkamme alkoi juhannusviikolla ja heti viikonloppuna oli pääkaupungissa Dar es Salaamissa opetustapahtuma Msumin kirkossa, seurakuntalaisia oli aika paljon molempina päivinä. Pidimme tilaisuuksia yhdessä Jouko Nygrenin kanssa.

Sieltä siirryimme Mwanzaan ja tarkoitus oli päästä käymään uudemmissa seurakunnissa. Kävin mm. Walan alueella jossa uusi työ oli aloitettu kolmisen vuotta sitten( parin tunnin ajomatka) Olivat rakentaneet sinne kirkonkin, hengellisesti vahva seurakunta.

Sitten oli matka Maran läänissä olevalle Ilugwan saarelle jossa oli alkanut työ joitakin vuosia sitten. Lähdin yhden vanhimmisto veljen kanssa aikaisin aamulla, sinne kun oli noin neljän tunnin ajomatka. Tulimme Viktoria-järven rantaan ja jätimme siihen auton. Siitä matka jatkui katetulla veneellä puolitoista tuntia ennen kuin päästiin perille. Seurakunta oli saanut rakennettua kirkon ja siellä kokoontui useita kymmeniä uskovia, Sanan vastaanotto oli avointa ja koimme siunausta tuon viikonlopun aikana. Oli hienoa nähdä, että Jumalan valtakunnan työ menee eteenpäin eri puolilla.

Mwanzassa on ollut lasten työn tiimi reilut 10 vuotta ja Tarja on pitänyt heidän kanssaan lastentapahtumia eri seurakunnissa. Tällä matkalla oli kolmena viikonloppuna tapahtumat ja niissä jokaisessa oli yli 100 lasta eli yhteensä reilut 300. Ohjelma kestää useamman tunnin ja lopussa on kaikille lukutaitoisille jaettu Uudet Testamentit. Monet lapset halusivat myös tulla uskoon ja se on aina rohkaisevaa, että työ ei ole turhaa!

Kiitämme teitä esirukouksista ja taloudellisesta tuesta kuluneen matkan aikana. Ollaan muuten tulossa maaliskuun 19. päivä klo 16 sinne Juvalle kertomaan enemmän näitä Afrikan terveisiä.

Siunaavin yhteistyöterveisin

MARKKU & TARJA KARJALAINEN