Karjalaisten terveisiä Tasanian matkalta

28.08.2024

Saimme vierailla Tansaniassa ja Etiopiassa kesä-heinäkuussa 2024. Matka meni hyvin ja olemme siitä kiitollisia. Kiitos myös kaikille, jotka olette muistaneet meitä rukouksin. Olemme viikon Etiopiassa ja kolme viikkoa Tansaniassa.

Ensimmäinen viikko Tansaniassa meni Songean läänissä, jossa saimme vierailla useassa uudessa seurakunnassa. Pastori Mwanakatwe on aloittanut työn tuolla alueella noin 10 vuotta sitten ja sinne on syntynyt 6 uutta seurakuntaa.

Seurakunnat eivät ole vielä kovin suuria ja heillä ei ole ollut pyhäkoulutyötä lainkaan. Tällä matkalla autoimme heitä kahdessa asiassa;

Markku sai vierailla kaikissa seurakunnissa ja pitää heille Raamatun opetusta. Saimme Mwanzasta Pohjois-Tansaniasta mukaan neljä lapsityöntekijää ja Tarja oli heidän kanssaan rohkaisemassa paikallisia ihmisiä aloittamaan lapsityötä seurakunnissa. Saimme hankittua Dar es Salaamista opetusmateriaalia lasten työhön ja tuo ryhmä opetti kädestä pitäen heille sen käyttöä ja he olivat kovasti innoissaan. Nyt siellä on jo aloitettu pyhäkoulut kaikissa seurakunnissa.

Yhteistyöterveisin;

MARKKU JA TARJA KARJALAINEN