Afrikan tähdet

03.10.2023

Sari Matikainen Marttyyrien ääni järjestöstä vierailee Juvalla helluntaiseurakunnassa su 8.10. klo 16. Tilaisuudessa hän kertoo kristittyjen vainoista eri puolilla maailmaa. Tilaisuudessa on saatavan myös ajankohtaista uutuuskirjaa Afrikan tähdet, joka kertoo kääntyneistä terrorin varjossa.

Islamistinen terrorismi aiheuttaa levottomuutta Afrikassa. Vaikka Boko Haram on heikentynyt, Isisiin ja Al-Qaidaan verkostoituneiden ryhmien iskut lisääntyvät. Samaan aikaan monet löytävät unien ja ilmestysten kautta Kristuksen seuraan ja seurakuntien jäseniksi. Valkopukuinen mies ilmestyy Saidille rukousmatolla ja kertoo olevansa tie, totuus ja elämä. Tälle tielle lähteminen maksaa hänelle perheen, terveyden ja toimeentulon. Yusuf menettää Al-Shabaabin iskussa jalkansa. Somalialainen Amina välittää Marttyyrien Ääni -järjestölle apua tarvitsevien sairaalalaskuja ja työskentelee uusien turvakotien perustamiseksi. Nigeriassa Boko Haramin taistelija kuulee taivaasta sanoja, jotka hän haluaa kertoa kaikille.

Marttyyrien Ääni -järjestön toiminnanjohtaja Hannu Lahtinen ja toimittaja Danielle Miettinen matkustivat tapaamaan uskontoväkivallan uhreja ja näiden auttajia. Syntyi jännittävä matkakertomus ja vavahduttava dokumentti tappavasta vainosta, joka on saanut liian vähän huomiota. Toisia näkökulmia avaavat muiden muassa radikalisoituneiden miesten parissa työskentelevä vankilapastori, median islamkuviin perehtynyt tutkija ja uskontoryhmien välistä rauhaa rakentava suurlähettiläs.

Sari Matikainen vierailee Juvan helluntaiseurakunnassa su 8.10. klo 16. Tilaisuudessa hän kertoo niin tuosta kirjasta kuin laajemminkin kristittyjen vainoista eri puolilla maailmaa.  Kiertueen tarkemmat tiedot voit katsoa Marttyyrien Äänen Tapahtuma-sivulta.